פרק חדש בטיולי "הודו-סין". לאוס לארכה ו-וייטנאם הצפונית, בדגש המיעוטים הצפוניים, נופי הקסם של דלתת הנהר האדום, "שיני הדרקון", שהם אלפי הרים וצוקים הבוקעים ממי מפרץ הא-לונג וממישור הביצות של נין-בין, לב גופו של נהר המקונג האדיר ואשדותיו הרועמים, טראסות האורז ב"עת ראשית הקציר" וכמובן – נגיעות בתולדות העמים והשבטים, במלחמות הנוראיות שעברו בדורות האחרונים, בתולדות משטריהן וביסודות תרבותם הקדומה. זה מסע אל העושר העמוק והרחב הנפרש משני צידי רכס אנאם; עמק המקונג בצד הלאוטי, ועמק הנהר האדום בצד הוייטנאמי. וזה גם מסע חד פעמי שלא יחזור ..... למעוניינים (בלבד) להאריך את שהותם בוייטנאם, מזומן מסע הרכבת היפה בעולם, ביקור במקדשיהם הלא ידועים של קיסרי תרבות הצ'אם האבודה ופכים נוספים בחלקה התיכון של וייטנאם. צילומים: ספי בן יוסף ורון אורן
2025-09-27 - 28/09/2025
טיסה מזרחה אל בנגקוק, ומכאן בטיסה פנימית קצרה אל העיר אובון ראצ'אטאני, בגבולה המזרחי של תאילנד. נעבור אל המלון לשנת לילה, שארכה תלוי במועדי הטיסות....
2025-09-29
השכם בבוקר נסע אל הגבול ללאוס. הגבול הזה, כמו גם ההפרדה בין שתי המדינות הוא עניין חדש יחסית, שכן לאוס היתה, מאז ומתמיד, חלק מסיאם (שמה הקודם של תאילנד), ורק הצרפתים, שהגיעו לכאן באמצע המאה ה-19, הפרידו בערמה ובאלימות את שתי התאומות הסיאמיות זו מזו. אחר מעבר הגבול נחצה את הנהר מקונג, "נהר האם", ליד עיר המחוז פאקסה, ונסע בכביש מס' 13, החוצה את כל המדינה מדרום לצפון, עד לדון קונג – הגדול מבין אלפי האיים הפזורים באפיק המקונג. כאן נתיב זרימתו הוא הרחב ביותר, ומגיע עד לכארבעה עשר קילומטרים בין שתי גדותיו. פה גם מופיעים כמה אשדות (מפלים של ממש) לרחבו של הנהר – מפלי פא-פנג - אשר יוצרים נוף מרהיב של זרימות אדירות, עמודי רסס רועמים ונוף נהרי פרוע ומכושף בלב הג'ונגל. לינה במלון פשוט, אך נעים ויפה על אחד האיים בלב הנהר.
2025-09-30
את רוב היום נקדיש למפגש עם נופיהם וטבעם של "ארבעת אלפי האיים" (ויש המתרגמים את הביטוי הלאוטי ל"עשרת אלפי האיים" ובכל מקרה, הכוונה כאן היא ל"המון רב של איים"), כמו גם עם התרבות המיוחדת שהתפתחה באזור זה, שהמים הם עיקר שיטחו. נבקר באשדות ולי-פי, ונלמד על המכשול הבלתי עביר שהציבו, ועודם מציבים בפני כל מי שחלם להפוך את המקונג לנתיב סחר, ממקורותיו בטיבט ועד לים סין הדרומי. נבקר באיים דון-דט ודון-קון, וכאן נלמד גם על הפתרון - קצר הימים ושנחל הצלחה מוגבלת בלבד - שניסה הכובש הצרפתי ליישם בכדי להתגבר על מכשול האשדות. תוך כדי השייט בין האיים נראה דייגים, תלמידי בית ספר, ונזירים השטים אל יעדם, כי זו הדרך היחידה לנוע מאי לאי, וממרכז חיים אחד למשנהו. בתום הטיול נחזור מן הסירות אל הרכב ונסע אל רמת בולוויין, שם, בלב הג'ונגל, נלון באתר בקתות יפה על שפת נחל וליד מפל.
2025-10-01
יום שלם על רמת בולוויין שבדרום לאוס, הוא הזדמנות לערוך מסע הכרות עם נופי הקניונים העצומים שמבתרים את הרמה (עם מפלי המים שלהם, כמובן.....), מטעי קפה ופירות טרופיים, זה מפגש עם כפרים של קבוצות אתניות זעירות אשר שומרות עדיין על סממני תרבותן הישנה – אנימיזם מוחלט! – למרות לחץ החיים המודרניים ותהליכי השתנות סוציו-אקונומית מהירים. זה מפגש עם שווקים מקומיים, עם ריחות וטעמים ועוד, ככל האפשר. בתום היום – חזרה ללינה באתר הבקתות היפה, על הנחל.
2025-10-02
נסיעה קצרה אל שדה התעופה של פאקסה, ונמריא אל לואנג-פראבאנג, הבירה המלכותית של לאוס, עד שהקומוניסטים העלימו את בית המלוכה במחנה לחינוך מחדש אחרי מהפכת הפאטט-לאו, זו שצירפה את לאוס אל ברית המדינות הקומוניסטיות עד עצם היום הזה. עם הנחיתה בלואנג פראבאנג נסע אל המלון להתארגנות (בתקווה שהמלון יאפשר לנו Check in מוקדם). לאחריה, נצא אל מפלי קוואנג-סי היפהפיים – סדרת מפלים צלולים ובריכות טרוואטין מרהיבות בצבעי כחול-ירוק נפלאים. נבקר במרכז להצלת הדוב האסיאתי, נלמד מעט על הג'ונגל הסוב-טרופי, ולמעוניינים תמתין גם רחצה בבריכות בתחתית המפלים. בערב נשוב אל לואנג-פראבאנג, היישר אל שוק הלילה שלה.
2025-10-03
נצא מנתיב המטיילים המקובל, ונסע אל מואנג-לה, בצפון הרחוק של לאוס. כאן, בין שבטי הרים, בנקודת מפגש של שני נהרות, נמצאת העיירה הקטנה, שתחילתה כפר של בני הקבוצה האתנית תאי-לו. הכביש מלואנג-פראבאנג מתפתל לאורך נהרות ובין הרים, שלצידם נטועים בתי כלונסאות מסורתיים של "שבטי הגבעות", ומחייב נסיעה איטית מאד עם אצירות.... נגיע אל מואנג-לה ולמחרת, נצא לטייל בין כפרים של שבטי המיעוטים, שכלכלתם ופרנסתם מתבססות על חקלאות מדרונות, הרחק מהמישורים הפוריים של המקונג, שבהם חיים בני הלאו-לום, המונים כ-70% מכלל אוכלוסיית לאוס. שני הלילות בלודג' שבמואנג-לה.
2025-10-04 - 05/09/2025
נצא מנתיב המטיילים המקובל, ונסע אל מואנג-לה, בצפון הרחוק של לאוס. כאן, בין שבטי הרים, בנקודת מפגש של שני נהרות, נמצאת העיירה הקטנה, שתחילתה כפר של בני הקבוצה האתנית תאי-לו. הכביש מלואנג-פראבאנג מתפתל לאורך נהרות ובין הרים, שלצידם נטועים בתי כלונסאות מסורתיים של "שבטי הגבעות", ומחייב נסיעה איטית מאד עם אצירות.... נגיע אל מואנג-לה ולמחרת, נצא לטייל בין כפרים של שבטי המיעוטים, שכלכלתם ופרנסתם מתבססות על חקלאות מדרונות, הרחק מהמישורים הפוריים של המקונג, שבהם חיים בני הלאו-לום, המונים כ-70% מכלל אוכלוסיית לאוס. שני הלילות בלודג' שבמואנג-לה. השכמה מוקדמת כדי לראות ולהשתתף בטקס הגשת המנחות שמתקיים ברחובות מדי יום. לואנג-פראבאנג, בהיותה הבירה המלכותית, היא בית לעשרות מקדשים ומנזרים. מדי בוקר, עם הנץ החמה, יוצאים הרבה מאות נזירים אל רחובות העיר כדי לאסוף מנחות מידי המאמינים, ובעיקר, את מנות האוכל שישמשו את הנזירים במשך היום. נצטרף אל מאות המאמינים (והמטיילים) הגודשים את הלב העתיק של העיר כדי לצפות בטקס המיוחד הזה ולהשתתף בו. נשוב אל המלון לארוחת בוקר, ולאחריה נפסע אל וואט סיינג-טונג - מקדש עיר הזהב - היפה והחשוב שבמקדשי העיר. מהביקור במקדש נצא לטייל בעיר ברגל. לואנג-פראבאנג - בשל תפקידה ההיסטורי, ובשל היותה אתר שימור תרבות של אונסק"ו - משלבת סגנונות בניה דתיים לאוטיים לצד מבנים קולוניאלים צרפתיים, ונעדרת לחלוטין בניה מודרנית. זה מה ששומר אותה כאי של שפיות ארכיטקטונית בין ערי דרום-מזרח אסיה הכורעות תחת כובד פיתוח מואץ בצל הענק הסיני. יחדעם הניחוח התיירותי-תרמילאי המיוחד לה, יש לעיר קצב ואווירה משל עצמה, שנספוג ונהנה במהלך שיטוט הבוקר. אחרי הצהריים נשוט על המקונג אל מערות פאק-או. במערות המצוק האלה, מעל אפיקו הגדול של הנהר, צפונות מאות צלמיות של הבודהא. לכאן היה שט המלך מדי שנה כדי לקבל ברכה מן הבודהא, ולשטוף את הפסלים. המים שניגרו משטיפת הפסלים נאספו על ידי קהל המאמינים והפכו, כדרכם של מים, לבעלי סגולות מרפא והגנה יוצאות דופן. אחרי הביקור במערות, נשוט חזרה אל לואנג-פראבאנג.
2025-09-06
נשוב אל כבישי לאוס המפותלים, שוב בנסיעה איטית אל גבול וייטנאם. פעם נוספת נחצה גבול, והפעם היישר אל דיין-ביין-פו. כאן, במקום היסטורי זה, הביסה תנועת השחרור הוייטנאמית - הוייט-מין - בהנהגתו של "הדוד הו", הוא כמובן הו-צ'י-מין, אביה של וייטנאם המודרנית, את הצבא הצרפתי (שנלחם בסיוע האמריקאים ובעלות ברית נוספות). ניצחון זה, במלחמת הודו-סין הראשונה, היה המצת שהבעיר את מנוע התהליך: בתחילתו בותרה וייטנאם לשתיים, בהמשכו הגיעו לפה האמריקאים ובני בריתם כדי לפתוח במלחמת הודו-סין השניה, ובסופו, וייטנאם הפכה לחברה בחבר המדינות הקומוניסטיות. נבקר בגבעה A1 ההיסטורית, ובמוזיאון הקטן אך חשוב לאין שיעור, שמספר את סיפור הקרב המר ההוא. לילה בדיין-ביין-פו
2025-09-07
משדה התעופה הקטן בדיין-ביין-פו, נטוס אל הבירה האנוי. ננחת ונשוטט בעיר במגבלה ובהכוונה של מחוגי השעון: נבקר בשוק ההומה של העיר העתיקה; הוא משלב סדנאות קטנות כנפחיות, מסגריות ונגריות לצד מחסנים טכניים, ובין אלו – בתי קפה אופנתיים, דוכני מזון רחוב ומסעדות תיירים, וכמובן – שפע של חנויות צ'וחעס, עם ערך של "מזכרות" ובלי ערך כלל.... נמשיך ברגל אל גדותיו של אגם הואן-קים (אגם החרב), שאליו מגיעים תושבי העיר לבלות בסופו של יום-משרד או בית ספר. ייתכן שנספיק לראות ולבקר בעוד מעט אתרים, ככל שכאמור, יאפשר מועד הטיסה. לינה בהאנוי.
2025-09-08
נצא מהאנוי, מרחק כארבע עד חמש שעות נסיעה אל פו-לונג, הרחק מנחילי התיירים המאפייינים חלקים אחרים של וייטנאם, שבהם נהוג לפגוש בבני המיעוטים. פו לונג נחבאת מעט אל הכלים, ומתי מעט פוקדים אותה ולמרות הפופולאריות של וייטנאם, פו-לונג עדיין נותרה יפהפיה ולא פגועה. נגיע אל אכסניה ("ריזורט") פשוטה (אך נעימה) היושבת מעל מדרון של טראסות אורז, ולאחר מעט זמן למנוחה והתארגנות, נצא להליכה קלה בין הכפרים ושדות האורז של בני מיעוט התאי החי כאן, באזור זה.
2025-09-09
בבוקר נבקר את השוק המקומי, שאליו מגיעים מכל כפרי הסביבה כדי למכור את תוצרתם ולרכוש את צרכיהם. אחרי שנשוטט בשוק, "נדחוף את אפינו" לפינותיו ונצלם את המופע הצבעוני האנושי על שלל בגדי הנשים הצבעוניים והמעוטרים ואז נמשיך את "פעילותנו" בהליכות קלות בין שדות האורז, שאמורים בתקופה זו של השנה לעמוד בשיא יופיים (אמנם, מועד הבשלת האורז משתנה משנה לשנה בהתאם לתנאי האקלים, משטר הגשמים, וכהנה עניינים ברומו של עולם, אבל לפי התכנון – זה מה שיהיה לתקוותנו.....). ייתכן שאף נגיע במועד, שבו יוצאים הכפריים לקצור את האורז. בין ההליכות נבקר בבתיהם של המקומיים, כדי להכיר, ולו במעט, את אורחות חייהם. אזור פו-לונג ידוע במפלי המים היפים שבו ובגלגלי המים האדירים על נחליו. הם נועדו להשקיית שדות האורז, ואמנם זו לא עונת ההצפה-השקייה, אבל הגלגלים נשארים גלגלים, ואנו נלך לצידם והם באמת "קישוט" נפלא בנוף החקלאי. בסופו של היום נשוב לאכסניה ("ריזורט", כן?....) ללילה שני.
2025-09-10
אם עוד יחסרו לנו הבוקר מראות של אורז וכפר בנוף יפהפה – נמלא את החסר הזה בקלות. כך או כך, נשוב אל האוטובוס ונרד מן הרמות של פו-לונג אל המישורים הפוריים של נין-בין. כשנגיע לנין בין נעלה על סירות קטנות לשייט בנהר, אשר במרוצת מיליוני שנים חרץ את טבלאות הגיר העצומות של דרום מזרח אסיה, ויצר בהן את הנוף הקארסטי המשונן (זה שמככב בציורי הנוף הקלאסיים-מסורתיים של סין). בחלק מבסיסי הגבעות המזדקרות מתוך המישור, נקרעות מנהרות טבעיות שדרכן נשוט אל לב ההר. נבלה כמה שעות בנוף המרהיב, טרם שנעפיל לתצפית על מישורי נין-בין ועל נופי הקארסט המיוחדים שלהם. גם הם, כמו פו-לונג שאותה עזבנו אך עתה, מכוסים בשדות אורז בשיא תפארתם. לינה בנין-בין.
2025-09-11
נסיעה אל מפרץ טונקין. אם לפני ימים אחדים היינו בדיין-ביין-פו, נקודת מפנה בהיסטוריה של וייטנאם, הרי שגם מפרץ טונקין הוא כזה, שכן כאן נורתה הירייה הראשונה בטרגדיה האנושית שאנחנו מכנים המלחמה האמריקאית בוייטנאם; והוייטנאמים קוראים לה "מלחמת האזרחים" שכן לדידם היתה זו מלחמת הצפון (הקומוניסטי) בדרום (הלא-קומוניסטי). אך לא לשם כך התכנסנו כאן, אלא לשייט תענוגות בנופי הקארסט המרהיבים. מפרץ הא-לונג (קשקשי הדרקון), אחת משלוחותיו של מפרץ טונקין הגדול, הוא תופעת טבע ייחודית, כפי שהכירה בו גם אונסק"ו, ובו סלעי גיר (שפעולות הקארסט עיצבו אותם) מיוערים, בוקעים ועולים מעומק המים אל פני הים. חלקם של איים אלו מיושב בדייגים, מגדלי פנינים, ועוד כהנה וכהנה בעלי מלאכות הקשורות בים; מרביתם של האיים "סתם" יפים... נשוט בין איים אלו, נזלול מכל טוב הים, ונהנה מלילה מפנק על הספינה, בה גם נלון.
2025-09-12
משכימי הקום ייהנו מזריחה על סיפון האניה, ואמיצי הלב אף מוזמנים לשיעור טאי-צ'י מעורר גוף ונפש. בבוקר ימשיך עדיין מסענו בספינה, ובצהריים ניפרד לשלום מהמלחים, נשוב אל שדה התעופה של האנוי וממנו נתחיל את המסע הארוך, שוב דרך בנגקוק ואז הביתה, במערב היבשת שלנו ..... המעוניינים בהארכת הטיול לוייטנאם התיכונה - זו תכנית היום אל הבירה הקיסרית משכימי הקום ייהנו מזריחה על סיפון האניה, ואמיצי הלב אף מוזמנים לשיעור טאי-צ'י מעורר גוף ונפש. בבוקר ימשיך עדיין מסענו בספינה, ובצהריים ניפרד לשלום מהמלחים, נשוב אל שדה התעופה של האנוי וממנו נטוס אל הואה. העיר הואה, במרכז וייטנאם, היתה הבירה הקיסרית של הארץ עד להשתלטות הוויט-מין על צפון וייטנאם. אז בטלה הקיסרות – וממילא הקיסר היה לא יותר מאשר בובה חיוורת, נרפית וחסר סמכויות של ממש - שהתקיימה בצילו הנוח של השלטון הקולוניאלי הצרפתי. עם הנחיתה בהואה, נפנה מייד למלון.
2025-09-13
את היום נפתח בביקור במתחם הארמון הקיסרי. חלקים גדולים מן הארמון הושמדו בזמן המלחמה האמריקאית, שכן איתרע מזלה של הואה להיות סמוכה מאוד לאזור המפורז ומצידו הדרומי, ובשל כך – יעד להתקפות של כוחות הצפון. בכל זאת, לא מעט השתמר במצבו הראשוני, וחלקים אחרים שוחזרו, או משוחזרים ממש בימים אלו. הארמון הוא שעטנז של מבנים עם חזות סינית בסגנון שושלת צ'ינג – בסיס התרבות והמורשת הוייטנאמית – ועם השפעות מערביות, בעיקר צרפתיות, הניכרות הן בארכיטקטורה והן בשימוש שנעשה במבנים, כגון תיאטרון ואולם קונצרטים. אחרי הביקור במתחם הקיסרי נסע לא רחוק מהעיר, אל אחד ממתחמי הקבורה האדירים, שבנו לעצמם הקיסרים בני שושלת נגויין. בסופו של היום נשוב ללילה שני ואחרון בהואה.
2025-09-14
בבוקר נצא ברכבת אל דא-נאנג. "מסע" הרכבת הזה מוכר פחות מנסיעות הרכבת האייקוניות האחרות בעולם (אוריינט אקספרס, הטראנס סיבירית, רכבת השמיים וכיו"ב), אבל קטע זה של המסילה, המחבר את צפון וייטנאם עם דרומה, נחשב, ובצדק, לאחד ממסעות הרכבת היפים בעולם. משמאל – הלגונות האדירות לאורך ים סין הדרומי, ומימין – הג'ונגל הסובטרופי הסבוך, שיורד מן הרמות המרכזיות אל החוף. בצהריים נגיע אל דא-נאנג, ונפנה מייד אל המוזיאון הקטן, אך המוקפד, המציג ומנציח את תרבות הצ'אם. תרבות זו משלה בעבר בחלקים עצומים מדרום מזרח אסיה, והיום הצטמצמה לכדי כפרים אחדים, חלקם במרכזה של וייטנאם וחלקם, כאלה שהתאסלמו, לאורך הגבול עם קמבודיה, עמוק בדלתת הנהר מקונג. אחרי הביקור במוזיאון נצא אל מי-סון, שרידי מתחם אדיר של מקדשים אשר הוקם בידי שליטי הצ'אם בתקופה של כמעט אלף שנה, מן המאה ה-4 ועד המאה ה-13. הביקור במקדשים המרשימים האלה - שיש המכנים אותם " אנגקור של וייטנאם" וגם הם ספגו פגיעות קשות במהלך אותה מלחמה ארורה - יהיה השלמה ליצירות האמנות שראינו במוזיאון הצ'אם, לכדי תמונה מורכבת על תרבות צ'אם העשירה, שנעלמה כלא היתה. בסופו של היום נשוב לדא-נאנג ללילה אחרון בוייטנאם, ובטיול.
2025-09-15
הביתה מהשדה בדא-נאנג מתחיל שוב מסע ארוך דרך בנגקוק, וכל הדרך חזרה תל אביבה. אפשר (שוב, למעוניינים בלבד) להמשיך ולטייל גם בסייגון ולטוס משם חזרה.
* הוצאת דרכון והארכתו. על הדרכון להיות בתוקף על פי דרישות המדינה אליה טסים ובו מספר דפים ריקים
* אשרה ללאוס
* ביטוחים – חובה על כל מטייל לרכוש ביטוח, המכסה מקרים של תאונה, אבדן ונזק. אנו ממליצים גם לקנות פוליסת ביטוח המכסה חילוץ והטסה רפואית.
מומלץ לרכוש ביטוח ביטול הטיול
- הוצאות בעלות אופי אישי;
* כל הוצאה שאינה מוזכרת במה המחיר כולל;
עם הבטחת יציאת הקבוצה ייקבע לוח תשלומים בהתאם.
חובה על המטייל לוודא שהודעת הביטול בכתב התקבלה ב"דאבל קיי אחזקות בע"מ".
היה ויחולו שינויים של הרגע האחרון, הן בגלל אירועים כמו מגיפה/מלחמה/כח עליון, או ע"י חברות התעופה או גורמים בארצות הטיול אשר קשורים לטיול וגם כאלו שאינם קשורים לטיול, יחולו השינויים גם בתכנית הטיול בהתאמה - לפני היציאה או במהלכו - כמיטב הבנתם המקצועית של המדריך הישראלי והמלווה המקומי.
לתשומת לב: יכולים לחול שינויים בתכנית מסיבות שונות כמו מזג אויר, מפולות בוץ וסלעים, פעילויות שונות ובלתי צפויות (טקסים, אירועים פולקלוריים או לחילופין, פעילות צבאית או משטרתית, או עבודות סלילה, בינוי וכד')
שינויים בלוח הטיסות עלולים לחול לעתים גם זמן קצר לפני היציאה. גם הם יכולים להשפיע על שינוי אפשרי בתכנית הטיול, וכתוצאה מכך יכולה להשתנות גם עלות הטיול..
בכל מקרה שבו יתווספו עלויות לטיול כתוצאה מהשינויים - הן תשולמנה על ידי המטיילים.
בעצם הרשמתו מביע המטייל את הסכמתו לכל התנאים וההגבלות שהוזכרו ופורטו למעלה, ואשר מופיעים במסמך התנאים הכלליים של "דאבל קיי אחזקות בע"מ".
הרישום ייעשה באמצעות טופס רישום אלקטרוני דרך האתר.
תנאים כלליים לטיולי חו"ל – דאבל קיי אחזקות בע"מ
כללי
מסמך זה מציג את תנאי ההתקשרות בין המטייל וחברת "דאבל קיי אחזקות בע"מ" (להלן החברה).
בנוסח שלהלן נקוטה לשון זכר יחיד מטעמי נוחיות לשונית בלבד וההתחייבות חלה על גברים ונשים כאחת וללא הבדל.
כחברה פורצת דרך לטיולים ומסעות ביעדים בלתי שגרתיים ובלתי מוכרים נקבעים המסלולים של טיולים אלה בשיתוף ועל סמך היכרותם, ידיעתם וניסיונם של המפעילים בארץ ובחו"ל. היות שבחלק מהטיול תשתית התיירות אינה מפותחת ועלולות להתרחש תקלות בלתי צפויות, נתונים לעיתים מסלולי הטיול והביקורים באתרים ובשמורות השונות, לשינויים משיקולים שונים. החברה שומרת לעצמה את הזכות לביצוע שינויים בהתאם לנסיבות. הערה חשובה: בחלק מהמקומות בטיולים מסויימים, אין שרותי תיירות המקובלים במערב, או שאין שרותי תיירות כלל.
הרשמה לטיול
ההרשמה לטיול תעשה באמצעות טופס ההרשמה מקוון אשר נמצא בתפריט של כל טיול וטיול באתר. ההרשמה תיכנס לתוקף עם תשלום דמי הרישום לטיול. הרישום לטיול מהווה את הסכמתו של הנרשם לקבלת התנאים המובאים בתכנית הטיול, במסמכים הנלווים לתוכנית, ובנספח זה, וכן בעדכונים שיימסרו בכתב ובע"פ עד למועד היציאה לטיול, ואשר מהווים חלק בלתי נפרד מהזמנת הטיול וההתקשרות בין המטייל לחברה. החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב - וזאת ל פי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט וללא כל צורך לנמק את עמדתה - לכל בקשת הרשמה של מטייל אשר לדעתה עלולה התנהגותו או מצבו הבריאותי והנפשי לפגוע בשאר משתתפי הטיול. החברה רשאית להפסיק את הטיול למטייל אשר התנהגותו או מצבו הבריאותי או הנפשי עלולים לפגוע באר המשתתפים ו/או בעצמו ו/או אשר לא מאפשר המשך טיול יחד עם יתר חברי הקבוצה. עלות השבתו של המטייל ארצה תחול על המטייל והוא לא יהיה זכאי להחזר עלות הטיול או חלק ממנו.
בכל מקרה של סתירה, התנאים המפורטים בתכנית הטיול גוברים על אלו שכאן. מטייל שטרם שילם את דמי הרישום, ייחשב כמי שהביע עניין בטיול ולא כמי שנרשם אליו בפועל, והחברה תהיה פטורה מלשמור עבורו מקום בטיול.
מפגש קבוצה סמוך למועד יציאת הטיול ייערך מפגש תדרוך לקראת הטיול שיכלול סקירה כללית על המסלול, קבלת מידע משלים. ההשתתפות במפגש אינה חובה אך מומלצת מאוד. החברה לא תהיה אחראית על חוסר מידע אצל מטייל שלא השתתף במפגש.
מחיר ומספר ימי הטיול תוכנית הטיול המפורטת באתר האינטרנט בעת ההרשמה, טופס הרישום, דף תנאי הטיול ודף התנאים הכלליים הינם חלק מההתקשרות בין החברה למטייל. על המטייל לוודא כי דפים אלה נמצאים בידיו, ובעצם הרשמתו מסכים הנרשם לטיול לתנאים אלו.
התנאים והתשלום יהיו לפי המחירון המעודכן המופיע באתר האינטרנט. דפי המחירים כפופים לתנאי תוכניות הטיולים ומשלימים אותם. לעיתים יכול להיות פער בין המחירים המופיעים באתר והמידע המוקדם שיש בידי המטייל כתוצאה מטעות, שינוי מועדי טיסות מסיבות שונות, שינוי בעלות מחירי קרקע באופן בלתי צפוי ולאחר מסירת המחיר למטייל. עלות השינויים תחול על המטייל בהתאמה. מובהר בזאת כי עדכון מחיר הטיול לא יהיה באופן יחסי למספר ימי הטיול ששונה, אלא בהתאם לעלויות שיהיו כתוצאה מהשינוי.
מחיר הטיול יעודכן גם אם יחולו שינויים במיסי הנמל, בהיטלי הדלק, בהיטלי הביטחון, באשרות כניסה, במחירי חברות התעופה והרשויות המוסמכות וכדומה. ההפרש ישולם על ידי המטיילים.
מחיר הטיול הוא לאדם בחדר זוגי ולקבוצה שגדלה נקבע כמפורט בתנאי הטיול .
מספר ימי הטיול כולל את יום עזיבת הארץ ואת יום החזרה אליה גם אם בימים אלו לא נכללות תוכניות טיול. מחיר הטיול נקוב בדולר או ביורו והתשלום בשקלים עבורו הוא לפי שער המחאות והעברות גבוה )מכירה( ביום התשלום. מחיר הטיול מחושב על פי שער המטבע המקומי ביחס לדולר או ליורו. במקרה של שינוי שער גדול יותר מ3%- יעודכן מחיר הטיול. השינוי יחול על המטיילים, אלא אם שילמו את מלוא מחיר הטיול.
תשלומים לוח התשלומים לטיול נקבע לכל טיול על פי דרישות הספקים בחו"ל וחברות התעופה, אשר מתנים את קבלת השירותים בעמידה בלוח הזמנים לתשלום. אי עמידה בלוח הזמנים של התשלומים עלולה לגרום בטול שירותים על ידי הספקים. החברה לא תישא בכל נזק שייגרם למטייל כתוצאה מאי עמידה בלוח הזמנים לתשלום.
תשלומים בכרטיס אשראי יחוייבו בתוספת של 1.3%. המבקשים לשלם בכרטיס אשראי יתאמו את לוח הזמנים לתשלום מול המשרד.
דמי רישום ותנאים לביטול
הטיול המאורגן מורכב ממספר שירותים וביניהם שירותי טיסה המתחילים ומסתיימים בישראל וכן שירותי קרקע), טיסות פנים, בתי מלון, רכב ואתרים( המתחילים ומסתיימים מחוץ לישראל. דמי הביטול החלים על שירותים המתחילים ומסתיימים מחוץ למדינת לישראל הינם במסגרת תנאי הספקים השונים במדינות היעד
ביטול על ידי החברה
יציאת הטיול מותנית בהרשמה של מספר מטיילים מינימלי, כפי שנקבע בתנאי הטיול. החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל טיול עד 21 יום לפני יציאתו אם עד אותו מועד לא יירשמו מספר מטיילים כנדרש.
במקרה זה תחזיר החברה את מלוא התשלום ששולם לה בגין הטיול. למען הסר ספק, שינוי מועד הטיול בגלל שינוי טיסות וכח עליון או בגלל נסיבות שאינן תלויות בחברה – אינו נחשב כביטול על ידי החברה. במקרה של התרעה בטחונית חמורה סמוך למועד הטיול ואשר תגרום לביטולו - ייחשב הדבר ככח עליון והחברה תהיה פטורה מכל אחריות להחזר כספי מצידה.
החברה לא תשלם פיצוי בגין ביטול כאמור לעיל.
ביטול על ידי המטיילים בכל טיול מפורטים תנאי הביטול שלו. למען הסר ספק, מובהר כי בכל מקרה של ביטול במהלך 3 ימי עבודה מלאים, קודם מועד יציאת הטיול ואילך, המטייל חייב לשלם לחברה את מלוא מחיר הטיול ואין נפקות להודעה מטעמו על ביטול השתתפות בטיול בשלב זה.
בכל מקרה של ביטול הטיול מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו התשלומים אשר שולמו ואינם מוחזרים כגון: אשרות מסי נמל, היטלי ביטחון, מס דלק, תשלומים שלא הוחזרו על ידי הספקים בחו"ל, כירטוס וכל סכום שהוצהר עליו בתנאי הטיול כי הוא לא ניתן להחזר.
דמי רישום וטיפול – אינם מוחזרים בשום מקרה ביטול אם על ידי המטייל ואם על ידי החברה.
כל סכום ששילם המטייל במזומן במט"ח והוא זכאי להשבתו, יוחזר בערכי דולר/יורו ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול, בכפוף להחזרת הכספים ששולמו לספקים ו/או לחברות התעופה. סכומים ששולמו באמצעות העברות בנקאיות וכרטיסי אשראי, יוחזרו בערכם השקלי כפי ששולמו על ידי הלקוח ובהתאם לנוהלי חברות האשראי, במידה ושולמו בכרטיס אשראי.(הודעה על בטול תקפה רק אם נתקבלה בכתב בלבד), לרבות ודואר אלקטרוני, שתימסר במשרד החברה. מועד הביטול ייחשב מרגע )יום ושעה( מסירת ההודעה כאמור.
ביטול בגין התפרצות מגיפות לרבות קורונה או איום בטחוני
והיה והטיול, או חלק ממנו, יתבטל או ישתנה בגין התפרצות מחלת הקורונה (או מגיפה אחרת) או מעשי איבה או מלחמה, במדינת היעד או בישראל לפני יציאת הטיול - תציע החברה, במידת האפשר, לכלל קבוצת המטיילים תאריך חלופי לקיום הטיול כמתוכנן. מטייל שלא יוכל להשתתף בטיול במועד החלופי המוצע, תעשה החברה את מירב המאמצים להחזיר את כספו בכפוף למדיניות הביטולים של ספקי שירותי הקרקע. החזר בגין כרטיסי טיסה - בהתאם למדיניות חברות התעופה. והיה ויחולו מגבלות על מסלול הטיול במהלכו, בשל התפרצות מחלת הקורונה (או מגיפה אחרת, או בשל חשש השלטונות והגורמים המוסמכים מהתפרצות שכזו), או בגלל מלחמה או אקט מלחמתי, תעשה החברה כל מאמץ לשנות את מסלול הטיול ולעדכנו על מנת לאפשר את המשכו, בתוכנית דומה ככל האפשר לתוכנית הטיול המקורית, וזאת בהתאם למגבלות בשטח כפי שתוטלנה על ידי הגורמים המוסמכים. התבטל הטיול או השתנתה תוכניתו בשל התפרצות מחלת הקורונה, או חשש מהתפרצות כזו במדינת המקור, או בכל מדינה אחרת אשר עלולה להשפיע על מסלול הטיול (למשל מדינה שלישית אשר דרכה עוברות הטיסות על מדינת היעד או ממנה), או לחילופין בגלל פרוץ מעשי איבה או מלחמה, החברה תעשה ככל יכולתה לשנות את מסלולי הטיול, או להמציא פתרונות במידת האפשר. החברה לא תישא ולא תהיה מחויבת לשאת בהוצאות הנוספות שעלולות להיגרם בעקבות שינוי כזה. עלות השינוי, ככל שיידרש כזה, בשל שינויים בטיסות, הצורך במקומות לינה נוספים, ארוחות, העברות, או כל הוצאה מעין זו, תוטל על המטיילים. החברה לא תהא אחראית, לא תפסיק, תשנה או תבטל טיול אם מי מחברי הקבוצה חלה בקורונה), או במגיפה אחרת,(או נחשד כחולה), למעט שינוי מקומי שייתכן ויידרש בכדי להביא את אותו החולה לטיפול רפואי. היה ומטייל בוחר לבטל השתתפותו בגין אירוע כזה, לא תהא החברה מחויבת בשיפוי המטייל בעבור הפסקת הטיול או שירותים שלא נצרכו. שירותי קרקע כגון בתי מלון, טיסות פנים,רכב ואתרים המתחילים ומסתיימים מחוץ לישראל. דמי הביטול החלים על שירותים אלו הינם במסגרת תנאי הספקים השונים במדינות היעד.
שירות הטיסה המתחיל ומסתיים בישראל הינו השירות היחיד הניתן להחילו במסגרת החוק הישראלי לרבות חוק ותקנות הגנת הצרכן לעסקת מכר מרחוק כולל הרחבת החוק לאזרחים וותיקים. בעת רכישת כרטיסים במסגרת קבוצתית חלים דמי הביטול של חברת התעופה כפי שנמסרו בחוזר זה. ניתן לרכוש כרטיסי טיסה באופן עצמאי ישירות
מחברת התעופה ולא דרכנו.
זיכויים והחזרים
לא יינתן כל זיכוי/החזר למטייל אשר יבחר לא לעשות שימוש באחד ו/או יותר מהשירותים המוצעים במסגרת תכנית הטיול לרבות, טיסות, נסיעות, טיולים, ארוחות, העברות, בתי מלון, מופעים וכל פעילות אחרת הכלולה במחיר הטיול.
החזרים כספיים לנוסע הזכאי להחזר יעשו בתוך 30 יום ממועד הביטול והם יבוצעו: בשקלים או מט"ח.
בתי מלון
דירוג בתי המלון ומקומות הלינה בטיול נקבע ע"י גורמי התיירות בארצות המתויירות. אמות המידה לדרוג שירותי התיירות, אמינותם וטיבם אינם אחידים בכל הארצות ואינם תמיד תואמים את המוכר לנו. אנא, התייחסו לעובדה זו וראו אותה כחלק מחוויות הטיול.
הקצאת החדרים נעשית על ידי המלון ואין לחברה שליטה על כך.
ישנם מלונות בהם אין אפשרות לקבל מיטה זוגית (Double bed) אלא רק שתי מיטות (Twin bed)
חדר ליחיד
למטיילים בודדים המבקשים למצוא בן זוג לחדר תשתדל החברה לשבץ בן זוג לנרשם בודד המעוניין בכך. אם לא יתאפשר שיבוץ כזה, המטייל ישלם תוספת לחדר יחיד. ברוב בתי המלון חדר ליחיד אינו זהה בגדלו לחדר זוגי. במהלך הטיול ייתכנו מקומות בהם אי אפשר לספק חדר ליחיד, בחישוב תוספת ליחיד בחדר נלקחה עובדה זו בחשבון.
טיסות
במקרה של שינוי בלוח הטיסות, תפעל החברה להתאמת התוכנית למועדי הטיסה החדשים, שינוי סדר הביקורים, שינוי בסדר הלינות וכו.' החברה תחייב/ תזכה את המטייל במקרה שכזה רק בגין תוספת או הפחתת לינות בהשוואה לתוכנית המקורית ובתנאי שספקי שירותי הקרקע לא יחייבו את החברה בגין השירותים שלא נצרכו עקב כך. הנפקת כרטיסי הטיסה בעבור הקבוצה תיעשה לאחר סגירת רשימת המשתתפים לטיול ולא במועד שליחת טופס
ההרשמה של כל מטייל. הנפקת כרטיסי הטיסה באופן קבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוע לטיסות )הערה: מחיר "קבוצתי" אינו בהכרח הנמוך ביותר בעבור הטיסה, אך הוא מחיר קבוע אליו מתחייבת חברת התעופה לפרק זמן מסוים בכדי לקבע את מחיר הטיול. הנפקת כרטיסי הטיסה מתבצעת לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הנפקת כרטיסי הטיסה.
במקרים שהחברה תראה לנכון, ייקנו כרטיסי הטיסה באופן אישי. הודעה על כך תינתן בתנאי הטיול.
מיסים והיטלים
בטיסות בהן קיימים מיסי נמל אשר לא נכללו במחיר הטיול ישולמו מיסי הנמל על ידי המטיילים. מידע מוקדם על כך יינתן למטיילים בשעת התדרוך לקראת הטיול. למשל בעת שימוש בטיסות פנימיות ביעדים שונים בחו"ל )במזרח אסיה, דרום אמריקה וכיו"ב( משולמים מיסי הנמל על ידי הנוסעים במקום, מיסים אלה לא יכללו במחיר הטיול, אלא אם כן נכתב אחרת בתנאי הטיול. מחירים סופיים של מסי נמל ודלק בטיסות סדירות מעודכנים במועד הכירטוס הקבוצתי ובהתאם לכך יעודכן גם מחיר הטיול. הכירטוס הקבוצתי מתבצע לכל אנשי הקבוצה ביחד.
טיסות בנפרד מהקבוצה וטיסות קבוצתיות
מי שבוחר שלא לטוס בטיסות המאורגנות על ידי החברה, בין אם בכולן ובין אם בחלקן יחויב בתוספת Non-Flight Divide החברה תסייע ככל האפשר למטייל שירצה לטוס שלא בטיסות הקבוצתיות, אולם לא תחול עליה כל אחריות בגין איחורים ותקלות בטיסות האלו, שתוצאותיהם הפסד ימי טיול ו/או הוצאות נוספות. במקרים מסוימים בהם טיסות הפנים כלולות במסגרת עסקה הקשורה בטיסה הבינ"ל, יידרש הנוסע הפוגש את הקבוצה בנקודת התחלת הטיול לרכוש את טיסות הפנים במחיר מלא ובנפרד. לא יינתן זיכוי למטיילים אשר אינם טסים עם הקבוצה בגין לילות הניתנים על ידי חברת התעופה בהלוך ו/או בחזור.
מטייל אשר רוצה לטוס בנפרד מהקבוצה – יודיע על כך בעת הרישום במקום המיועד לכך בטופס הרישום.
מקומות ישיבה מוזמנים מראש ושירותים שונים בטיסות
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה מראש על המטוס במסגרת הנפקת כרטיסים קבוצתית. שלא כבהנפקת כרטיס אישי, בו יכול הסוכן/ת או הנוסע/ת לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים. בקבוצות אפשרות זו אינה קיימת.וכלל לא תמיד יכולה החברה לקבוע את השירותים השונים בטיסה כגון: סוגי ארוחות ומקומות הישיבה במטוס (גם אם הוזמנו על ידנו לבקשת המטיילים). מיקום והושבת הנוסעים נקבע על ידי חברת התעופה ובאחריותה בלבד. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות....
מועד התשלום וכירטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון
כירטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. מועד הכירטוס נקבע על ידי חברת התעופה תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכירטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכירטוס הקבוצתי. והיה והיתה עליה במחירי ההיטלים והדלק – יחול ההפרש במחיר על המטייל. לתשומת ליבכם, בכל חברות התעופה נדרש מספר מינימלי של טסים באותם תאריכים )תאריך יציאה ותאריך חזרה,( על מנת לקבל מחיר קבוצתי. אי עמידה בתנאי חברת התעופה תגרום לכירטוס אינדיבידואלי שמחירו עלול להיות גבוה יותר ממחיר הטיסה הקבוצתית. מחירו הסופי של כרטיס אינדיבידואלי נקבע בעת הכירטוס עצמו, ומחייב את המטייל בתשלום מלא עבור הכרטיס במועד הנפקתו.
הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה
אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים )נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד(' המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.
שינויים
היה ויחולו שינויים של הרגע האחרון, הן ע"י חברות התעופה והן ע"י גורמים בחו"ל הקשורים לטיול, יחולו שינויים גם בתכנית הטיול - לפני היציאה או במהלכו - כמיטב הבנתם המקצועית של המלווה הישראלי והמדריך המקומי.
לתשומת לב: יכולים לחול שינויים בתכנית מסיבות שונות כמו מזג אויר, מפולות בוץ וסלעים, פעילויות שונות ובלתי צפויות )טקסים, אירועים פולקלוריים או לחילופין, פעילות צבאית או משטרתית, או עבודות סלילה, בינוי וכד, וכן עקב שיקול דעתו של המדריך הישראלי והמלווה המקומי בשטח. שינויים בלוח הטיסות עלולים לחול לעתים גם זמן קצר לפני היציאה. גם הם יכולים להשפיע על שינוי אפשרי בתכנית הטיול, וכתוצאה מכך יכולה להשתנות גם עלות הטיול. החברה לא תהיה אחראית לכל נזק ישיר או עקיף לרבות אכזבה, מפח נפש או אי נעימות, שייגרם ללקוח עקב מקרה של שינויים בתכנית מסיבות שאינן תלויות בה. החברה אינה מתחייבת להחזר כספי מלא או חלקי בגין שינויים אלה, אם הכספים כבר שולמו לגורם שלישי.
דרכון, אשרות, חיסונים, תרופות ועוד
דרכונים: יש להצטייד בדרכון בר תוקף בהתאם לדרישות המדינה אליה טסים.
הוצאת דרכון ו/או הארכתו הן באחריות המטייל בלבד. מטייל בעל דרכון זר אחראי לברר בשגרירות המדינה, אם חלים עליו תנאים או דינים מיוחדים במדינות בהן עובר הטיול בגין דרכון זה. מטייל שאין ברשותו דרכון ונושא תעודה אחרת כמו תעודת מעבר – חייב לברר בשגרירויות מדינות הטיול אם הוא רשאי להיכנס אליהן באמצעות תעודה זו. על המטייל לוודא שיש בדרכונו לפחות 3 עמודים ריקים לטובת הנפקת האשרות ו/או חותמות בכניסה לארצות היעד.
אזרח ישראלי חייב לצאת ולהיכנס לישראל עם הדרכון הישראלי בלבד, גם אם ברשותו דרכון של מדינה אחרת. מטייל שמסר בהרשמתו פרטי דרכון מסוים שהוחלף מאוחר יותר בדרכון אחר, חייב למסור לחברה את פרטי הדרכון החדש בסמיכות להחלפה. החברה לא תישא בשום אחריות לסיבוכים והוצאות שעלולים להיגרם בשל הנפקת אשרות וביצוע הזמנות על סמך פרטי דרכון שגויים.
אשרות: החברה אינה אחראית לכל נזק או הוצאה הנובעים מביטול או שינוי הטיול בגלל בעיות בהנפקת אשרות הכניסה מכל סיבה שהיא. על המטייל יהיה לשלם את דמי הביטול על השירותים השונים, שנובעים מסירוב הנפקת האשרה.
באחריות המטיילים לעמוד בלוח הזמנים שנקבע להעברת הטפסים, תמונות, מסמכים והדרכונים להוצאת האשרות. החברה לא תהיה אחראית לאי קבלת אשרה כתוצאה מקבלת טפסים ודרכונים במועד מאוחר יותר ממה שנמסר למטיילים.
על המטייל לוודא כי אשרת הכניסה שברשותו תואמת את מספר הכניסות שלו לאותה מדינה.
חיסונים: החברה מנועה מלתת מידע על חיסונים. לפיכך, על המטיילים לברר בלשכות משרד הבריאות מה הן ההנחיות לחיסונים בארצות המתויירות. תרופות אישיות ובריאות: באחריות המטייל בלבד להצטייד בתרופות אישיות. הטיולים מתוכננים עבור מטיילים בעלי בריאות תקינה וללא קשיי הליכה. רוב הטיולים, כוללים גם קטעי הליכה (לעיתים גם של כמה שעות ברצף) באזורים אורבניים, במוזיאונים, באתרים ארכיאולוגיים ובשמורות טבע – כל מקום על פי אופיו. מטיילים עם בעיות בריאות הידועות להם מראש מתבקשים להתייעץ עם הרופא הקבוע שלהם לגבי התאמתם לתנאי הטיול. במקביל עליהם ליידע את החברה, בעת ההרשמה, במידה ויש להם סיבה הולמת להניח שבעיה בריאותית כלשהי דורשת התייחסות מצד החברה ומצד מדריך הטיול. מטיילים בעלי צרכים פיסיים ובריאותיים מיוחדים )כגון אנשים שנעזרים בכיסא גלגלים,( חייבים לבדוק איתנו את מידת התאמתם לטיול ולוודא שהוא הולם ומתאים לצרכיהם המיוחדים. המטייל יתייעץ עם מרפאת מטיילים ו/או לשכת הבריאות המחוזית ויקבל הנחיות לגבי חיסונים, תרופות והמלצות לגבי ארצות יעד הטיול. החברה מנועה מלמסור מידע בנושאים רפואיים.
בטוח: חלה חובה על כל מטייל לבטח עצמו בבטוח בריאות ומטען, חילוץ והטסה רפואית.
מומלץ לרכוש בטוח הכולל בטול/קיצור טיול מיד עם תחילת התשלומים עבור הטיול.
החברה אינה אחראית לכל נזק שייגרם למטייל במהלך הטיול עקב תאונה, גניבה, אבידה נזק וכיו"ב. כמו כן, מומלץ לקנות פוליסת בטוח המכסה פעילות אתגרית וכוללת פינוי בהיטס. יש לוודא שפוליסת הבטוח מכסה מקרי ביטול. במקרה חירום שבו יש צורך באשפוז או בהפסקת הטיול, המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי האישי שלו. החברה מצידה תעשה כל שביכולתה כדי לסייע למטייל, עם זאת החברה לא תישא באחריות להוצאות כלשהן שנובעות מן הצורך באשפוז או בהפסקת הטיול עקב סיבות הקשורות למצבו הבריאותי של המטייל. החברה לא תהיה צד לתביעה או טענה אפשרית עבור תביעה לפיצוי בגין היא הופעה לטיול ביום היציאה, ו/או הפסקת הטיול מכל סיבה שהיא (בריאותית, אישית או כל סיבה אחרת).
עישון: חל איסור לעשן באוטובוס.
מטייל מעשן החולק חדר עם מטייל שאינו מעשן – יימנע מעישון בחדר.
חילוקי דעות
במקרה של מחלוקת, סמכות השיפוט המקומית תהיה לבתי המשפט של העיר ירושלים בלבד.
בעצם הרשמתו מביע המטייל את הסכמתו לכל התנאים וההגבלות שהוסכרו ופורטו לעיל.
נספח לתנאים הכלליים
חברת "דאבל קיי אחזקות בע"מ" מארגנת מדי פעם טיולי הרפתקאות. את הטיולים האלה מדריכים ותיקים ובעלי ניסיון.
טיולי הרפתקאות, כפי שמארגניהם ומפעיליהם בכל חברות התיירות בעולם המערבי מגדירים, הנם טיולים או מסעות. השמות נבחרים משיקולים שיווקיים – מסחריים,( שנבנו מראש כתמהיל של ביקורים במקומות ידועים, או בכאלה המוגדרים כ"קלאסיים" ו"תיירותיים," עם ביקורים, או הליכות ברגל ("טרק" בעגה המקצועית),
במקומות ובמסלולים שאינם מוכרים לקהל היעד, אשר נרשם לטיול כזה. טיולים כאלה גם כוללים אטרקציות שונות בעלות אופי הרפתקני, כגון טיולי ג'יפים, טרקים מדבריים, שיט נהרות Rafting) או Canoeing ב"מים לבנים,(" טיפוסי הרים, גלישות מצוקים וקניונים, גלישות אוויריות (GLIDINGHANG), שחיה במים ארקטיים, אופנועי שלג, רכיבה על סוסים, פרדות, חמורים, גמלים, לאמות, יענים ועוד. מתוך שהיכרותם של המטיילים הישראלים – ובעיקר של כאלה אשר חשופים לטיולים "גיאוגרפיים" או ל"טיולי עומק," כאותם אלה המשווקים בארץ על ידי חברות בעלות התמחות מיוחדת - עם מפת התיירות העולמית התרחבה והתעמקה בשנים האחרונות, הרי שדרישת מטיילים אלה מכל טיול, הופכת לתובענית יותר, לא רק בתחום תנאי ההלנה ושרותי הקרקע השונים, אלא ובעיקר, הטיול "נדרש" להציב סטנדרטים גבוהים מאד בתחום המיוחדות של המסלולים, הביקור במקומות בעלי ניחוח וגוון של ריחוק, ניתוק, בלתי שגרתיים ובעיקר כאלה שאין מרבים לטייל בהם, ואפשר לחזור הביתה עם חוויות יוצאות דופן בסל האישי. בטיולי הרפתקאות של חברת "דאבל קיי אחזקות בע"מ" בחו"ל, כאלה שאורגנו ישירות ובאופן בלעדי ע"י החברה, וכאלו שהחברה בצעה במשותף עם חברת תיירות מוכרת נוספת, או יותר, יוצאים על פי רוב כמלווי הטיולים מדריכים ותיקים בישראל, שיש להם ניסיון רב שנים ויכולת מוכחת בהולכת טיולי הרפתקאות ואתגר במקומות שונים בעולם, עם קהל מגוון. מלווים/מדריכים אלה נדרשים להתמודד עם הקושי הפיזי שמציב הטיול, עם המתח הבלתי פוסק של תנועה במקומות זרים ולעתים בלתי מוכרים וכמובן של ניהול הקבוצה וקריאת צרכיה, ובעקר על רקע מיוחדותו של הטיול. מאחר שאין כל אפשרות שמלווה/מדריך של טיול – ויהי זה הוותיק והמנוסה ביותר – יכיר כל צעד ושעל בנתיב הטיול, עושה חברת "דאבל קיי אחזקות" שימוש מושכל בשירותים הניתנים בכל ארץ בנפרד, על ידי מפעילי התיירות המקומיים, במיוחד באשר על פי החוק המקומי בארץ היעד של הטיול – וכך המצב במרבית מדינות היעדים של טיולי הרפתקאות - רק הם רשאים להוליך קבוצות תיירים באתרים ובמסלולים, ולא משנה אם הגדרתם "קלסיים" "תיירותיים" או "בלתי שגרתיים" או "הרפתקניים.(" בשלב תכנון הטיול מנחה חברת התיירות המקומית את חברת "דאבל קיי אחזקות בע"מ" ביחס לתשתית החוקית העדכנית המחייבת, מעבר לעניינים התיירותיים ה"שגרתיים" כגון שירותי התיירות המוצעים, מלונות, אוטובוסים, אתרים, וכיו"ב, החברה בישראל פועלת בהתאם, ומנחה את מלווה/מדריך הטיול בעניינים אלה. הדרישות העיקריות מן המלווה/המדריך הישראלי הן להיות בעל תושיה ולהתייצב לצד המטיילים בהסבר בשפה העברית, בתרגום ההנחיות – אם ניתנות, ולגייס ולהפעיל את יכולותיו וכושר האלתור שלו במקרה הצורך. מלווה הטיול, בהגדרה, אינו נדרש להכיר כל כנסיה או מסגד במסלול הטיול, או כל שביל ועיקול דרך, כך גם בטיול סוסים - אין המדריך נדרש להיות פרש מיומן, בהתמודדותו עם מעבר בג'ונגל - אין הוא חייב להיות בוטנאי של אזורים טרופיים, ובטיולי ראפטינג - אינו נדרש להיות בוגר חיל הים. מלווה/מדריך הטיול, על פי חוקי התיירות של מרבית המדינות שהן יעדי תיירות ההרפתקאות, אינו אלא אחד מן התיירים המטיילים, ואין הוא רשאי לפעול כמדריך, על פי המקובל והנדרש ממדריך בישראל. האחריות להובלת הטיולים בארצות היעד הללו היא על הצוות המקומי או המדריך מקומי, שהם בעלי ניסיון והרשאה רשמית וממוסדת. יתרה מכן – על המלווה/המדריך הישראלי חלה החובה להישמע להנחיות הצוות המקומי, ולמלא אחר סעיפי החוקים והתקנות המקומיים, כפי שאלה מובאים לידיעתו על ידי הצוות המקומי. יש להדגיש, כי גם אם מלווה טיול מכיר יעד מסוים או פעילות אתגרית מסוימת, משום שביקר או ביצע אותם בעבר, הוא לעולם אינו יכול להכירם ברמה שמכיר אותם המדריך המקומי. מזג האויר – הן בהווה והן בעבר הלא רחוק - יכול להביא לשינויים משמעותיים, תנאי גלישה עשויים להשתנות באורח קיצוני, עונות השנה משפיעות, חלים שינויים כתוצאה מפעילות אנושית, וכיו"ב. כך למשל הליכה בקניון בתחום שמורת טבע עשויה להיות שונה לחלוטין לפני שיטפון ואחריו, פקחי שמורת טבע וגנים לאומיים עשויים לסגור שביל מסוים ולהפנות מטיילים לשביל אחר, וכיו"ב. זהו תחום אחריותו של המדריך המקומי.
בתחומי רוב שמורות הטבע או הגנים הלאומיים, שבהם התיירות מוסדרת ומאורגנת, אסור לקבוצה כלשהי, לטייל במסלולים בלתי שגרתיים ללא ליווי של מדריך או פקח של השמורה או הגן הלאומי, או ללא מדריך מקומי, המורשה על ידי הרשויות המתאימות. בכל מקרה, מצופה ממלווה/מדריך של טיול, להתעדכן אצל הצוות המקומ י, הרשויות המוסמכות והמדריך המקומי בדבר תנאי היעד.